Název: Name: | Polikarpov I-16 typ 17 | Polikarpov I-16 Type 17 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-16 тип 17 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.MM.1938-DD.MM.193R Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 341 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1425,5 kg | 3143 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1810 kg | 3990 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,004 m | 29ft 6,5in |
Délka: Length: | 6,074 m | 19ft 11,15in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,54 m2 | 156.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 124,484 kg/m2 | 25.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m. Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm. | Shvetcov M-25V nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 765 hp for take-off and nominal power 740 hp at 9,514 ft, driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type AV-1 of 9ft 2 1/4in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 225 l | 49.5 UK gallons (59,5 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 425 km/h v 2700 m | 264.1 mph in 8858 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,5 m/s | 2263.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,9 min do 5000 m | 8,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8240 m | 27034 ft |
Dolet: Range: | 417 km | 259.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm, montovaný do křídel se 150 náboji pro každý a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu nad motorem, každý se 450 náboji. Pumový náklad: do 200 kg pum nebo 6x neřízená raketa RS-82. | Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons in the wings, 150 rpg and two fixed forward-firing 0.30 inch ShKAS machine-guns, mouted in fuselage above engine, 450 rpg. Bomb load: Up to 441 lb or six RS-82 roskets. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Polikarpov I-16 typ 17 byl vyráběn na základě typu 10, to znamenalo, že bylo využito dvou synchronizovaných kulometů nad motorem, ale do křídel byly instalovány dvacetimilimetrové kanóny ŠVAK. Oproti typu 12 bylo možno lépe využít vnitřní prostor v křídlech, kanóny sice náběžnou hranu křídel značně přesahovaly, ale pro každý kanón bylo neseno o 30 granátů více než u typu 12. | 1938 production version with structural strengthening for operation at a higher gross weight. The tail skid was replaced by a rubber tailwheel and he could to be armed six RS-82 rockets as an alternative to bombs. The major armaments consisted of 0.79in ShVAK cannon in place of the wing machine guns and two synchronized machine-guns ShKAS. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8 Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8. Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997 L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček. http://i16fighter.ru/mods/t17/t17.htm http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm http://lib.rus.ec/b/254127/read http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-17.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 17 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 17 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 17 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 17 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |